کدام خودروسازان خارجی بیشترین فروش را در سال گذشته میلادی داشتند؟

کدام خودروسازان خارجی بیشترین فروش را در سال گذشته میلادی داشتند؟

9 بازدید
دسته بندی : اقتصادی,خودرو,اقتصادی,خودرو

یکی از جذاب‌ترین گزارش و آمارهایی که هرساله از سوی مؤسسات تحقیقاتی و آماری در جهان منتشر می‌شود، میزان فروش خودروهای گوناگون، شرکت‌های خودروسازی و مدل‌های مختلف آنهاست که به وضوح نشان‌دهنده میزان موفقیت، محبوبیت و استقبال مشتریان در کشورهای مختلف جهان است.

تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در وب سایت best-selling-cars حاکی از آن است که میزان فروش جهانی خودرو در سال 2018 میلادی با یک رشد 0.5 درصدی نسبت به سال 2017، بر روی عدد 86 میلیون دستگاه خودرو ایستاد و ثبت شد.

در این میان، شرکت‌های خودروسازی فولکس واگن، تویوتا و رنو- نیسان از جمله موفق‌ترین برندهای خودرو در جهان در سال گذشته میلادی به شمار رفته و توانسته‌اند پرفروش‌ترین گروه‌های فعال در صنعت خودروسازی در جهان شناخته و اعلام شوند.

همچنین تویوتا پیشگام‌ترین و محبوب‌ترین برند خودرو شد و سری اف شرکت فورد لقب پرفروش‌ترین مدل خودرو در جهان و تویوتا کرولا نیز عنوان خودروی سواری استاندارد و محبوب جهان را از آن خود کردند.

شاسی بلندها و کراس‌اوورها نیز با تجربه یک رشد قابل ملاحظه 36 درصدی در مقایسه با سال قبل از آن، به رکورد بی سابقه‌ای در سال گذشته میلادی دست یافته و موفق شدند لقب محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نوع خودرو در جهان را به خود اختصاص دهند. به عبارتی دیگر، فروش خودروهای شاسی بلند و کراس‌اوور در 2018 میلادی، 30 میلیون دستگاه گزارش شده است که رشد و افزایش چشمگیری را تجربه کرده است.

در این میان، خودروهای برقی و الکتریکی که در سال‌های اخیر از محبوبیت و توجه بسیاری برخوردار شده‌اند، با 74 درصد رشد نسبت به سال 2017 میلادی، یکی از اعجوبه‌های بازارهای جهانی فروش خودرو به شمار می‌روند و همانطور که تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه خودرو قبلاً برآورد کرده بودند، وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست با توجه به تمرکز دولت‌ها و شرکت‌های خودروسازی بر روی توسعه و سرمایه گذاری‌های گسترده در آن، آینده درخشانی خواهند داشت بنابراین پیش بینی می‌شود که این روند صعودی استقبال گسترده از خودروهای برقی و الکتریکی در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

در این گزارش همچنین آمده است که سال 2018 سال چالش برانگیز و دشواری برای فروش خودرو بود چراکه بازارهای مختلف تأثیرگذار نظیر چین و اروپا با مشکلات بزرگ و متعددی از جمله جنگ تجاری با آمریکا و افزایش تعرفه‌های گمرکی که محدودیت‌های زیادی برای شرکت‌های خودروسازی ایجاد کرده، مواجه بودند و همین امر نیز موجب شد که آمار فروش خودرو به شدت سقوط کند و از برخی از برآوردها معادل فروش 100 میلیون دستگاه خودرو در جهان رقمی بسیار پایین‌تر را به خود اختصاص دهد.

اخبار بیشتر